Cezaevindeki Sağlık Sorunları Nedeniyle Nobel Ödüllü Aktivist Hastaneye Nakledildi
İran'da uzun süredir cezaevinde bulunan Nobel ödüllü insan hakları savunucusu Nergis Muhammedi, sağlık durumundaki ciddi kötüleşme sebebiyle cezaevinden hastaneye sevk edildi. BBC'nin haberine göre, Muhammedi Tahran'daki Pars Hastanesi'ne götürülerek uzman doktorların gözetimine alındı. Yetkililer, bu kararı “ağır kefaletle ceza ertelemesi” çerçevesinde uygulamaya koyduklarını bildirdi. Ailesi tarafından kurulan vakıf, aktivistin hastaneye sevkinin bir “tahliye” anlamına gelmediğini vurgulayarak, bu durumun yalnızca geçici bir sağlık önlemi olduğunu açıkladı. Aile ve yakınları ise bu adımın yetersiz olduğunu savunuyor. Son haftalarda sağlık koşullarının hızla kötüleştiği belirtilen Muhammedi’nin, daha önce olası bir kalp krizi geçirmiş olabileceği iddiaları gündeme gelmişti. Eşi, aktivistin genel durumunun “istikrarsız ve endişe…